Najpopularniejsze typy startupów

2011-09-06

E-biznes to arena innowacyjności, która pozwala realizować nawet najbardziej niezwykłe pomysły. Jednak jak się okazuje pomysłowość twórców startupów nie jest tak wielka jak by mogło się wydawać. Większość z nich da się zakwalifikować do jednej z dwudziestu kategorii.


Ciekawe zestawienie najpopularniejszych trendów wśród startupów przygotowano na łamach magazynu Business Insider. Wniosek z niego płynący z niego jest dość posępny. Każda z dziedzin jest już mocno obsadzona, sukces w skali globalnej z pewnością będzie bardzo utrudniony. Liczyć można przede wszystkim na zagarnięcie udziałów w lokalnym rynku gdzie można skoncentrować się na dostarczeniu jak najkompletniejszej oferty.


Z drugiej strony startup, który nie wpada w daną kategorię lub nieco odbiega od stereotypu przez nią reprezentowanego ma większe szanse powodzenia niż to co już jest realizowane. Dlatego niszowe startupy gdzie konieczne jest wykorzystanie wiedzy lub daną ideę można ciekawie zrealizować na kilka sposobów, będą miały większe szanse przebicia się.


Oczywiście nie należy zapominać, że sam projekt to nie wszystko. Ważne jak będzie realizowany i odpowiednio promowany aby przyciągnąć użytkowników.


Oto najpopularniejsze trendy w startupach:


1. Współdzielenie się zdjęciami
2. Handel społecznościowy
3. Usługi domowe
4. Płatności mobilne
5. Edukacja - cyfrowe rozpowszechnianie wiedzy za pomocą technologii cyfrowych
6. Współdzielenie się muzyką
7. Turystyka last-minute
8. Dystrybucja kosmetyków
9. Wideo rozmowy
10. Pomoc w realizacji trudnych technicznie projektów, np. otwarcie sklepu internetowego
11. Czytniki eKsiążek wykorzystujące funkcje społecznościowe
12. Pomoc w wynajmowaniu tego co posiadamy (mieszkania, urządzenia)
13. Gry mobilne
14. Zakupy grupowe
15. Serwisy randkowe
16. Społecznościowe podróże i spotkania
17. Społecznościowe serwisy informacyjne, czyli mówiąc inaczej serwisy mikroblogowe
18. Sprzedaż dóbr luksusowych, takich jak wina, dzieła sztuki
19. Sieci społecznościowe wykorzystujące grupy
20. Propagowanie sposobów i miejsc spędzania wolnego czasu z wykorzystaniem mechanizmów społecznościowych


Jak widać większość popularnych startupów operuje obecnie wokół społeczności i w tym segmencie konkurencja, również w Polsce, jest największa.


Źródło: Business Insider
 

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii