Czy twoje listy do zrobienia nie są za długie?

2011-10-31

Laura Vanderkam, znana dziennikarka z USA, która współpracowała m.in. z USA Today i The Wall Street Journal, opublikowała ciekawe spostrzeżenia związane z listami do zrobienia.

Jak twierdzi, odkryła "mały sekret", kiedy poszła na urlop macierzyński. Okazało się, że był dla niej szokująco produktywny czas. Dlaczego? Ze względu na to, że miała ograniczony czas, stwierdziła że będzie tworzyć także ograniczone listy zadań do zrobienia. Poza dziennymi obowiązkami, na liście umieszczała 3 rzeczy do wykonania.


zadania



Zgadza się, że 3 rzeczy to niewiele, jednak takie rozwiązanie ma również swoje zalety. Była bezwzględna jeśli chodzi o wybieranie zadań - zawsze decydowała się na wybór najważniejszych priorytetów. Kiedy zaś masz do wykonania tylko 3 rzeczy, bardzo prawdopodobne jest, że uda ci się je skończyć. W ten sposób, kiedy wykonasz wszystkie zadania, czujesz się o wiele lepiej, niż gdy masz ich na liście ok. 20 i tylko przesuwasz je z jednego dnia na następny.

Wypróbowaliśmy taką metodę i możemy przyznać, że faktycznie się sprawdza. Poczucie spełnienia i dobrego wykonywania swojej pracy narasta. Trzeba jedynie ustalić, czym tak naprawdę jest dany priorytet i umieć je kategoryzować według ważności, polegając na własnej intuicji.


zadania do zrobienia


Poniżej prezentujemy jeszcze kilka fundamentalistycznych zasad związanych z zarządzaniem czasem, aby łatwiej wam było wybierać poszczególne zadania.

1. Udawaj, że twój dostęp do internetu jest ograniczony. Czytanie i odpowiadanie na e-maile pochłania ogromną ilość twojego czasu. Z czasem okazuje się również, że poświęcasz coraz więcej energii na elektroniczne listy, zamiast wykonywać konkretne zadania, które pozwalają ci się zbliżyć do osiągnięcia danego celu. Zdecyduj, że będziesz sprawdzać pocztę rzadziej. Staraj się uwolnić od nawyku sprawdzania jej co 2 minuty.

2. Napisz recenzję swoich wyników. Teraz. Spójrz na swoje osiągnięcia, następnie zastanów się, co powinieneś przedstawić w raporcie dla swojego szefa w ciągu najbliższych 2 miesięcy. Czy na twojej liście do zrobienia są rzeczy, które pozwolą ci zrealizować odpowiednie cele? Nie? Więc może czas na opracowanie listy zadań od nowa? Pamiętaj: jeśli masz dużo zadań do wykonania, nie zabieraj się wyłącznie za te łatwe. Po zrobieniu 30 prostych zadań możesz ani trochę nie zbliżyć się do realizacji celu.


zadania do zrobienia



3. Powtarzaj za nami: "Tylko dlatego, że mogę to zrobić nie znaczy, że powinienem to zrobić". Czy uporczywie monitorujesz i nadzorujesz proste zadania wykonywane przez członków twojego zespołu? Czy wykonujesz jakieś rzeczy, które pomogą w rozwoju nie twojej, ale czyjejś kariery? Czy udajesz się na mało ważne spotkanie tylko po to, aby zabić trochę czasu i zjeść darmowy obiad? Staraj się wybierać wyłącznie te zadania, które popychają twoją karierę do przodu.

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii