Dlaczego podpisy e-mail często irytują użytkowników

2012-06-27

Czy irytują cię sygnatury e-mail, które widujesz u współpracowników lub klientów? Możliwe że jest to nietypowe pytanie. Koniec końców, jak te krótkie podpisy, które widujesz setki razy każdego dnia, mogą wywoływać reakcję emocjonalną? Zwłaszcza negatywną?

W praktyce sygnatury e-mail mogą wywoływać negatywne reakcje i nawet wpłynąć na to, jak będziesz postrzegany przez odbiorców swoich e-maili. "Jak nie wkurzyć świata swoimi sygnaturami" to jeden z lepszych artykułów na ten temat, który został opracowany przez blog sportowy Deadspin. Ten tekst nie jest polecany wrażliwym czytelniom, ze względu na ostry język. Niemniej trafia w sedno, informując że najczęściej nie ma potrzeby, aby używać sygnatur e-mail, a ich obecność często irytuje ludzi.


podpisy email



Według nas umieszczanie identycznego podpisu w e-mailach jest niepotrzebne. Rozważ następujące informacje, które dotyczą sygnatur i samodzielnie podejmij decyzję, czy nadal chcesz ich używać.

Adres e-mail: Po co umieszczać w podpisie swój adres e-mail, skoro odbiorca twojego e-maila przed chwilą otrzymał od ciebie wiadomość? Umieszczanie swojego adresu e-mail w podpisie to strata miejsca i może być postrzegane przez odbiorców jako zbędna głupota.

Cytaty: wszelkiego rodzaju aforyzmy i cytaty mogą urazić niektórych odbiorców, mimo że tego nie planujesz. Nie ma absolutnie żadnych korzyści w tym, aby w podpisie umieszczać jakiekolwiek cytaty i złote myśli.

Obrazki: wszelkie pliki graficzne, które dodajesz do podpisu (np. logo firmy), często są dołączane do e-maili jako niepotrzebne załączniki. Ponadto w użyciu jest wiele systemów pocztowych i nierzadko zdarza się, że dany obrazek nawet nie zostanie odczytany. I jeszcze jeden argument: ile razy twój współpracownik czy klient musi oglądać to samo logo?

Wysłane z iPhone'a
: albo wysłane z iPada, z Windows Phone czy cokolwiek innego tego typu. Jeśli twoim zamiarem jest przekazanie odbiory informacji "sorry za krótką wiadomość i literówki, ale wysyłam to z mojego telefonu stojąc w tym czasie w autobusie", niestety twój podpis nie zostanie tak zrozumiany, ty tech-snobie.

Czy musisz drukować tą wiadomość? Pomyśl o środowisku: poszukaj w słowniku słowa "protekcjonalny". Krótka definicja wyjaśni ci, co ludzie sądzą o twoim podpisie. Chyba nie myślałeś, że ktoś naprawdę chciałby drukować w obecnych czasach twoje e-maile?

Czy jest coś jeszcze? Jakie podpisy irytują was najbardziej, a które są według was akceptowalne? Czekamy na wasze opinie.
 

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii