Kto rozdaje karty w sektorze płaskich TV?

2014-06-23

TV LG Samsung

 

Płaskie telewizory sprzedają się lepiej niż zakładano. Czyje urządzenia wybieramy najchętniej?

 

Analityczna grupa IHS opublikowała swój najnowszy raport, z którego wynika, że sprzedaż płaskich telewizorów w pierwszym kwartale bieżącego roku wzrosła o 3,3 proc. w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Łącznie na świecie sprzedanych zostało aż 49 360 000 egzemplarzy. Zdecydowana większość z nich to modele z ekranami LCD (ok. 47,3 mln). To czteroprocentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku.

 

Jak wynika z raportu IHS nabywcy najchętniej decydują się ostatnio na telewizory południowokoreańskich marek. Ponad 1/3 wszystkich sprzedanych egzemplarzy (a ściślej rzecz ujmując około 17 milionów) to urządzenia firm Samsung i LG. W walce liczą się także japońskie marki, podczas gdy Chińczycy spisali się gorzej niż się spodziewano.

 

Analitycy z IHS upatrują przyczyny takiej sytuacji w fakcie zaprzestania przez koreańskie firmy produkcji telewizorów plazmowych i całkowitemu skoncentrowaniu się na najpopularniejszych obecnie telewizorach LCD o przekątnych 40 i 48 cali oraz rozdzielczości Full HD. Japończycy mają natomiast chwilowy zastój. Według IHS wkrótce jednak chińskie marki mogą nabrać na znaczeniu, jako że celują w telewizory zakrzywione, OLED i te o rozdzielczości 4K. A wszystko to za znacznie mniejsze pieniądze niż konkurencja.

 

Źródło: benchmark.pl

 

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii