Mistrzostwa Świata na szklanych ekranach - jak zmieniają się nasze preferencje

2014-07-09

TV popcorn

 

Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej to dla wielu dobry pretekst do zakupu nowego telewizora. W tym czasie sprzedaż tych urządzeń gwałtownie wzrasta, a przy okazji my możemy dowiedzieć się, jakie trendy są obecnie w tym sektorze najpopularniejsze.

 

Grupa Idealo przygotowała infografikę pokazującą czego widzowie oczekują od telewizorów, a konkretnie – jak sytuacja w tej kwestii zmieniała się z mistrzostw na mistrzostwa. 

 

Tym, co jako pierwsze rzuca się w oczy, jest fakt, że konsumenci sięgają po coraz większe ekrany – podczas gdy na Mistrzostwa Świata w 2006 roku wystarczało nam 37 cali, na brazylijski mundial decydowaliśmy się już na 49 cali.

 

Wraz ze zwiększaniem ekranu rośnie także rozdzielczość obrazu. W 2006 roku tylko 10 proc. spośród zakupionych telewizorów oferowała Full HD. Cztery lata później było to już 98 proc. Dziś Full HD wciąż cieszy się największą popularnością, ale ważną rolę zaczyna odgrywać powoli także 4K.

 

Według Idealo podczas przedmundialowych zakupów w 2018 roku zdecydowana większość nabywców zdecyduje się na telewizory o rozdzielczości 4K. Stale wzrastać będzie również popularność technologii 3D.

 

Idealo TV infografika

 

Źródło: benchmark.pl

 

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii