SEO: jak tworzyć treść

2011-01-22

Nie pozwól, aby PageRank czy JavaScript skutecznie odwracały twoją uwagę od czegoś bardzo ważnego: twojej treści.

Firma Big Oak SEO, która specjalizuje się w pozycjonowaniu, przygotowała szereg przydatnych porad, którymi dzieli się z internautami. My z kolei dzielimy się nimi z czytelnikami Techbyte i czekamy na waszą opinię.

Obecnie wiele mądrości związanych z SEO ma niewiele wspólnego z dobrym pisaniem. Czy Google, najbogatsza na świecie firma medialna wyświetla przede wszystkim te witryny, które spełniają głównie kryteria techniczne? Czy Google faktycznie ceni przede wszystkim umiejętności programistów niż to, co ma kluczowe znaczenie dla odbiorców, czyli dobrą treść?

Okazuje się, że nie.

Analizując strony internetowe firma Big Oak SEO doszła do wniosku, że najwyżej pozycjonowane witryny mogą pochwalić się dobrej jakości treścią. Kryteria techniczne też, oczywiście, mają duże znaczenie. Niemniej jednak warto poznać kilka porad związanych z tworzeniem treści. Oto one:
 

  • Aktualizacje: częste aktualizowanie treści, co najmniej raz w tygodniu lub częściej.
     
  • Pisownia i gramatyka: mało lub zupełny brak błędów. Żadna strona nie powinna zawierać więcej niż 3 lub 4 błędów.
     
  • Akapity: przede wszystkim krótkie, zawierające nie więcej niż 4-5 zdań. Mało kto lubi czytać długie bloki tekstu i Google też zdaje sobie z tego sprawę.
     
  • Listy: zarówno punktowane jak numerowane. Powinny stanowić dużą część danego tekstu. Są najlepsze do wymieniania.
     
  • Długość zdań: przeważnie krótkie (10 słów lub mniej). Zdania średniej długości lub długie występują w tekście, ale nie są zagęszczone w jednym miejscu. Pojawiają się co jakiś czas - widać, że autorzy tekstu starają się pisać krótkie zdania i tworzą długie tylko w razie konieczności.
     
  • Kontekst: tekst zawiera wiele określeń odnoszących się do głównego słowa kluczowego, a także jego macierzystych odmian. Główne słowo kluczowe pojawia się do 3 razy.
     
  • Linki: strona powinna zawierać linki. Najlepiej gdy mają one związek z daną treścią i pozwalają lepiej zgłębić temat. Twórz odnośniki w taki sposób, jakbyś pisał nagłówki. Powinieneś mierzyć w tworzenie względnie krótkiego tekstu z wyraźnymi zachętami do działania umieszczonymi na końcu. Unikaj umieszczania linków w samym tekście, zwłaszcza na początku zdania.

 

Czy uważasz te porady za przydatne?

Oceń newsa: 01

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii