Google Search faworyzuje witryny na wysokim poziomie

2011-02-25

Najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa zmienia reguły rządzące jej silnikiem wyszukiwania. Od teraz strony, które nie oferują za wiele autorskiego materiału, a jedynie kopiowany z innych witryn, będą umieszczane niżej w rankingu.


Prawdą "starą jak świat" jest to, że w internecie bardzo wiele informacji jest po prostu kopiowanych, a materiały wysokiej jakości, które wyróżnia indywidualizm, a co więcej autorskość, stanowią mniejszość. Zarazem promocja w internecie jest bardzo ważnym czynnikiem, który jest uwzględniany w strategii rozwoju niejednej firmy. Pozycja jaką uzyskuje w wynikach wyszukiwania nasza witryna zależy od wielu działań, określanych często wspólnym mianem SEO - Search Engine Optimization. Niestety, często wysoko w rankingu lądują strony, które same z siebie nie oferują za wiele oryginalnej zawartości. I nie chodzi tu o korzystanie z innych źródeł - w końcu gdzieś zawsze musi być to pierwsze źródło, a różnorodne spojrzenie na tę samą tematykę jest przydatne.



 

Krytyka czytelników nie powinna być kierowana w stronę serwisów (często chodzi właśnie o newsy), które korzystają z innych źródeł, a raczej w stronę witryn, które zamiast korzystać ze źródeł jako wskazówki, wykorzystują wprost te materiały, kopiując go w całości, bądź fragmentarycznie, niejednokrotnie naruszając przy tym czyjeś prawa autorskie. Jednak dzięki sprytnemu pozycjonowaniu to właśnie te strony zyskują wysoki ranking, a my docieramy do informacji, które nie są najlepszej jakości, a często są pozbawione danych o źródłowym materiale. Celem zmian wprowadzanych przez Google jest wyróżnienie tych witryn, które są bogate w treść, zwłaszcza o oryginalnym (indywidualnym) charakterze.
 

Google nad zmianami pracował już od wielu miesięcy. Firma zapowiada, że jest to dopiero początek, a kolejne aktualizacje silnika wyszukiwarki są już w drodze. Jak na razie zmiany te dotyczą jedynie użytkowników Google w USA, ale stopniowo będą wprowadzane także w innych krajach. Zmiana algorytmów ma według szacunków wpłynąć na 11,8% wszystkich wyników wyszukiwania.
 

Źródło: Google
 

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

TechCorner 2013-07-11, 16:58

Teraz - dwa lata później wciąż w Google na najwyższych lokatach jest wiele słabych stron. No ale już się do tego przyzwyczaiłem - Co update to uwala się porządne serwisy.

Aktualności według kategorii