Zmiany stron fanowskich w Facebooku - czy na dobre?

2011-03-04

Facebook w najbliższych dniach wprowadzi dla wszystkich użytkowników możliwość modyfikowania stron fanowskich. Czy jednak te zmiany będą korzystne z marketingowego punktu widzenia?

Strony fanowskie na Facebooku wykorzystywane są przez różne firmy jako swojego rodzaju forma reklamy i promocji. Mechanizm ich działania wpasowuje się w przyzwyczajenia i nawyki użytkowników Facebooka, co daje wymierne wyniki. Dotąd jednak strony fanowskie wyróżniały się swoim indywidualnym charakterem, odmiennym od tego co oferują standardowe profile użytkowników. Taki „profesjonalny” wygląd umożliwiał łatwe zorientowanie się odwiedzających, dla jakich celów została założona dana strona oraz podkreślał jej biznesowy charakter.
 

Facebook od 10 marca wprowadzi możliwość modyfikowania wyglądu stron fanowskich. Zmiany wiążą się z ich upodobnieniem w dużym stopniu do indywidualnych profili. Zarówno pod względem sposobu organizacji zawartości na stronie jak i sposobu dostępu. Strony fanowskie zyskają możliwość polubienia innych stron, dostosowania sposobu wyświetlania postów - także niechronologicznie.



Fanpage serwisu benchmark.pl
 

Niestety, zysk z możliwości dywersyfikacji wyglądu stron fanowskich może zostać utracony ze względu na wspomniane upodobnienie do zwykłych profili Facebooka, które nie są przystosowane do działań typowo marketingowych. Przykładem jest wprowadzenie nowej funkcji dla przycisku "Lubię to". Polubienie danej treści będzie wiązało się teraz z wyświetleniem na stronie pełnej zajawki zaaprobowanej treści. A taka metoda funkcjonowania Facebooka niekoniecznie musi przypaść do gustu osobom, które nie przepadają za eksponowaniem informacji o polubieniu.
 

Źródło: wirtualnemedia
 

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii