Jak wyglądała reklama internetowa w 2010 roku

2011-03-08

Wartość polskiego rynku reklamy internetowej wzrosła w zeszłym roku o 17% i wyniosła 1,6 miliarda złotych. Najchętniej reklamuje się sektor finansowy, telekomunikacyjny i motoryzacyjny.

 

Z internetu korzystają dzisiaj praktycznie wszyscy. Dlatego też ta platforma reklamowa jest tak ważna dla wszystkich firm, które dzięki agresywnej promocji generują znaczne zyski. Dzięki przeprowadzonym przez IAB Polska badaniom możemy zorientować się, które segmenty rynku promują się najmocniej w sieci, a także jakie formy reklamy są najpopularniejsze.
 

Rok 2010 przyniósł kolejny wzrost wartości rynku reklamy internetowej, o 17% lub mówiąc inaczej o 204 miliony złotych. Łączna wartość reklam wyniosła prawie 1,6 miliarda złotych. Najsilniejszy wzrost, w porównaniu z rokiem 2009, zanotowano w drugim i trzecim kwartale ubiegłego roku.
 

Odwiedzając witryny internetowe, dla których ważnym źródłem dochodów są reklamy, łatwo zauważyć, że najmocniej promują się usługi bankowe, komunikacyjne, a także motoryzacja. Znajduje to potwierdzenie w badaniach, z których wynika że te trzy sektory rynku generują razem około 40% wartości rynku reklamy. Poniższa infografika pokazuje jak wyglądał kompletny podział w ubiegłym roku.



 


A w jaki sposób najchętniej reklamują się firmy. Z analiz wynika, że nadal najpopularniejszą formą promocji jest reklama graficzna - 45% rynku. Bardzo ważne są także działania marketingowe w wyszukiwarkach (SEM, search engine marketing) - 30%. Powoli rośnie znaczenie ogłoszeń, natomiast reklama rozsyłania przez e-mail nie zmienia swoich udziałów w ogólnym rynku i stanowi jedynie 6%. Warto zwrócić uwagę również na reklamę wideo, która choć nadal mało znacząca zanotowała w 2010 roku ponad dwukrotny wzrost.
 


 

 

Źródło: IAB Polska
 

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii