Rozwój polskiej reklamy internetowej 2001-2010

2011-03-23

Reklamy na witrynach internetowych atakują nas ze wszystkich stron. Nic dziwnego, gdyż w 2010 roku na polską reklamę wydano ponad 1,5 miliarda złotych. A dziesięć lat temu było jeszcze bardzo skromnie.

Reklamy. Nie lubimy ich, ale jednocześnie to właśnie one są dla nas często głównym źródem informacji biznesowych. Rozwój rynku internetowego w Polsce w ciągu ostatnich 10 lat to także rozwój reklamy. Zobaczmy, jak zmieniały się wydatki na tę formę promocji.
 

Choć procentowo wydatki na reklamę w latach 2001 - 2006 rosły w znacznym stopniu, to nie były to jeszcze duże kwoty. Na reklamę w sieci w 2001 roku wydano 24 miliony złotych. Pięć lat później była to kwota już prawie 10 razy wyższa. Jednak dopiero rok 2007 przyniósł prawdziwy boom reklamowy. W ciągu 12 miesięcy wydatki na promocję za pomocą Internetu wzrosły z 214 milionów do 743 milionów złotych.



 

Następne lata to dalszy, choć już nie tak spektakularny, wzrost. Przez ostatnie trzy lata wydatki rosły w stałym tempie około 200 milionów złotych na rok. Dzisiejsza reklama internetowa jest znacznie bardziej zaawansowana wizualnie niż kilka lat temu. To między innymi zasługa coraz wydajniejszych komputerów, a także coraz większej dostępności szybkich łącz internetowych. Nadal dominują formy graficzne, ale daje się zauważyć stały wzrost znaczenia reklamy wideo, a zarazem wydatków na nią przeznaczanych.
 

Reklam jest nie tylko więcej. Jak podkreśla Ilona Stachowicz z sieci reklamowej ARBOnetwork, są one lepiej przemyślane, dzięki czemu trafiają do większej liczby odbiorców. Według analityków rynkowych, obserwowane ostatnio ożywienie powinno przynieść w nadchodzącym roku znaczny wzrost wydatków na reklamę, co ma zaowocować kolejnym rekordowym wynikiem.
 

Źródło: mambiznes.pl
 

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii