Kobiece sympatie i antypatie na Facebooku

2011-04-04

Badania wśród 400 kobiet - użytkowniczek Facebooka - miały pokazać jaki wpływ na decyzję o skorzystaniu z witryn oferujących zniżki mają serwisy społecznościowe. Nieoczekiwanie poznaliśmy także sympatie i antypatie kobiet internautek.
 

Zazwyczaj przeprowadzając badania opinii publicznej wiemy jakiego typu odpowiedź chcemy uzyskać. Jednak czasami wyniki sond mogą być zaskakujące. Tak stało się w przypadku badań, które przeprowadził serwis Eversave. Oferuje on zniżki na różne oferty - poczynając od zakupów, a kończąc na wizytach w restauracji.
 

Celem badań było wykazanie jak silny wpływ mają opinie internetowych przyjaciół na wybór takich a nie innych ofert. I faktycznie, kobiety bardzo cenią sobie zalety takich serwisów jak Facebook, skąd dowiadują się o serwisach zniżkowych i ich ofertach. Ale oprócz odpowiedzi na główne pytanie poznaliśmy także sympatie i antypatie kobiet na Facebooku.


Kobiety lubią się wzajemnie informować o interesujących aktywnościach, a także współdzielić się ciekawymi linkami i multimediami (91% respondentek). Nie tolerują one jednak osób, które popadają w zbytni samozachwyt, narzekają lub oddają się politykowaniu. Aż 85% badanych kobiet miało styczność z takimi osobami.


Dlatego też kobiety bardzo roztropnie dobierają sobie znajomych, zwłaszcza jeśli ich aktywność na serwisach społecznościowych przybiera charakterystyczną formę. Najostrożniej nawiązywane sa znajomości z  tzw. dokumentalistami, którzy co chwila aktualizują swój profil opisując bądź to swoje dokonania czy przeżycia, bądź swoich dzieci. Z dużą ostrożnością jako „przyjaciele” traktowane są osoby nadużywające opcji „Lubię to”, a także postrzegające wszystko w czarnych barwach przez pryzmat relacji ze znajomymi.



Typy facebookowych użytkowników i procent kobiet, które uznają takie kontakty za ryzykowne


Tak więc Facebook i zapewne inne serwisy społecznościowe są medium przynajmniej przez kobiety wykorzystywanym w dość świadomy sposób. Ciekawe jakie poglądy demonstruje brzydsza część społeczności internetowej.
 

Źródło: BusinessWire
 

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii