Polska 23 na mapie Facebooka

2011-04-12

Najnowsze statystyki dotyczące liczby użytkowników Facebooka plasują Polskę z 5,9 miliona użytkowników na 23 miejscu wśród najliczniej reprezentowanych nacji w tym serwisie społecznościowym.

W całym serwisie zarejestrowanych jest aż 664 milionów użytkowników (na początku roku było to 585 milionów). Zakładając, że każde konto odpowiada pojedynczej osobie - a tak niestety nie jest - społeczność Facebooka to jedna dziesiąta populacji ludzkiej. Trend wzrostowy liczby użytkowników, jakim cieszy się dzieło Marka Zuckenberga, nie maleje i od kilku lat jest liniowy, co ilustruje poniższy wykres. Jednak według przewidywań tempo wzrostu ma zacząć powoli spadać.
 


 

Mimo to nadal Facebook będzie zyskiwał popularność i niedługo przekroczy 700 milionów zarejestrowanych osób. Najsilniej na tej platformie społecznościowej jest reprezentowane USA, choć tu ostatnio wzrost nieco osłabł. Z kolei druga na liście Indonezja ostatnio traci sporo użytkowników, podobnie jak inne kraje z regionu Malajów.
 

Dla nas jednak najważniejsza jest popularność serwisu wśród rodzimych internautów. Choć Facebook musi jeszcze gonić Naszą Klasę (nk.pl) i to bardzo, to dynamika wzrostu tego serwisu jest ogromna. Wystarczy przytoczyć kilka liczb:
 

- rok temu na Facebooku zarejestrowanych było 1,5 miliona osób z Polski

- pół roku temu liczba ta wzrosła do około 3,5 miliona

- w ciągu ostatnich dwóch tygodni liczba użytkowników wzrosła o ponad 250 tysięcy osób
 


 

Oczywiście te liczby uwzględniają także odpływ ludzi z Facebook, który również ma miejsce. Czy polska społeczność Facebooka odzwierciedla demografię naszego społeczeństwa, a zarazem czy społeczność internautów jest dobrym reprezentantem naszego kraju? Zobaczmy co mówi o tym SocialBakers. 
 

 

Ponad połowę - 54% - kont na Facebooku założyły kobiety, natomiast mężczyźni 46%. Podobnymi proporcjami może pochwalić się nasze społeczeństwo. Jednak już rozkład wiekowy odzwierciedla silniejszą penetrację usług społecznościowych wśród młodszych użytkowników sieci. Najwięcej na Facebooku, prawie połowa, to osoby w przysłowiowym wieku studenta, czyli od 18 do 24 lat. Liczna grupa sa także internauci w wieku od 25 do 34 lat. Popularność Facebooka wśród dojrzałych użytkowników komputerów jest nadal niewielka. Instytucje zajmujące się promowaniem usług społecznościowych wśród dojrzałych obywateli i seniorów mają więc spore pole do popisu.
 
 

Źródło: socialbakers.com, forecastingnet.com

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

Aktualności według kategorii