Dlaczego gra Rage na iPhone'a to duży sukces

2010-11-27

Analizujemy sukces Rage'a, przedsmaku wersji głównej, która powstaje na konsole Xbox 360 i PlayStation 3.

John Carmack z id Software jest jedną z kluczowych postaci w branży gier. Wyjawił jakiś czas temu, że nadchodząca gra Rage będzie dostępna najpierw w wersji na smartfony i tak też się stało. "Rage: Mutant Blast TV!" dostępny jest na iPhone'a i najnowszego iPoda Touch i już zdobyła wielką popularność. Rage na iPhone'a nie tylko ma zwiększyć zainteresowanie wersją na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. To także prosta pozycja dająca sporo frajdy. Co przemawia za sukcesem tej gry?

Jest tania: standardowa wersja Rage kosztuje 99 centów, a edycja HD - 1,99 dol. Użytkownik ma zatem wybór, czy chce płacić grosze za wersję standardową, czy dopłacić dolara więcej, ale zyskać jedną z najlepszych gier na iPhone'a/iPoda jeśli chodzi o grafikę. Cena została dobrana też na podstawie panujących trendów. Skoro popularna Angry Birds jest tania i kupiło ją miliony osób, kolejna dobrej klasy gra również powinna być dostępna w podobnej cenie. W tej chwili dwa pierwsze miejsca na liście "TOP gry" w App Store zajmują właśnie Angry Birds i Rage.

Jest prosta: w grach na tak niewielkie urządzenia jak iPhone liczy się przede wszystkim oprawa i prostota rozgrywki. Rage na iPhonie to w zasadzie tylko strzelanie do atakujących cię mutantów. Wersja na konsole będzie rozbudowana i odbywają się w post-apokaliptycznym świecie, natomiast ta na telefon i iPoda nie musi oferować skomplikowanych i zróżnicowanych poziomów. Zamiast wnosić złożone i wielowarstwowe doświadczenie na takie sprzęty jak iPhone, o wiele lepiej zrobić grę dającą sporo frajdy i prostą - taką, w którą zagra każdy.

Finansuje ostateczny projekt: produkcja nowoczesnej gry z wysokiej jakości grafiką to mniej więcej 3 lata pracy i wydatek rzędu kilku milionów dolarów. Jeśli pewną część pieniędzy zostanie przeznaczona na przygotowanie znacznie prostszej i tańszej wersji mobilnej, może ona później zarobić nie tylko na siebie, ale także pokryć w pewnym stopniu koszt produkcji wersji głównej.

Zwiększa zainteresowanie wersją główną: wersja na Xboksa 360 i PlayStation 3 ma kosztować 59,99 dolarów i grając w mobilną wersję Rage'a można już teraz składać zamówienia na "pełniaka", który pojawi się we wrześniu 2011. Wbrew pozorom dużo osób już teraz skorzystało z przedsprzedaży.



Dla id Software mobilna wersja Rage'a to świetne rozwiązanie. Gra została oficjalnie zaprezentowana na targach QuakeCon 2007, więc prace trwają już długo - zastrzyk gotówki od graczy mobilnych na pewno okaże się zbawienny. 

Źródło: CBS News.com

Oceń newsa: 00

Komentarze czytelników

gg123456 2016-04-21, 20:56

skandal

gg123456 2016-04-21, 20:56

tak

Aktualności według kategorii